KLIK DISINI

Monday, February 23, 2009

SEPAGI BERSAMA NUNU

Alhamdulliah, bertemu kembali ke segmen ‘SEPAGI BERSAMA CIK NUNU’, sebut betul2 (sejak bile aku ada segmen sendiri nie… muskil2…) apa2 hal kite terus kan segmen yang ntah sesengal apa aku cipta sendiri ntah (bak kata Cik Azza kite ‘ ADA AKU KISAH’… hahahhahahah..azza lagi kena sebut namanyer..tersedak Cik Azza kat Beranang tu yer..huhu)
· Tau x segmen apa yg nunu nk bwk ari ni…. Kalo tgk gambo kt bwh tue, mesti kengkawan dh tau kan… segmen apa yg nunu bwk kan…. apa lagi…MEMASAK la wei…. Heheheheh.
AL-maklum la, saya ni bakal mendirikan rumahtangga x lama lagi kena la pandai memasak untuk CIK SOMI… byk mende kena belajar dah sekrang ni, antaranyer yang kena PANDAI:
--> PANDAI MEMASAK (yang ni dh tentu kena pandai, kang kurus kering la CIK SOMI saya tu nnti kalo x reti memasak… asik nk ajak mkn luar jer… nnti yg bertambah besar saya bkn CIK SOMI..saper yang ssh?? AKAK JUGAK!!! hahhaahha)
--> PANDAI MENGEMAS (kalo umah dh bersepah, apa lagi kena la mengemas umah kan.. dh x leh nk harapkan org lain la lepas ni… huhuhu... nmpk la aku ni malas nk kemas umah..hehehhehe.. ssshhhh!!! rahsia tau, jgn kasi tau org...hahhahahah)
--> PANDAI MEMBASUH (huhu, sblm ni ada pembantu.. tau x saper… MESIN BASUH LA…. huhu, nk menyental baju? Idok ler kawan, penat ooo… kat atas tu lum settle lagi.. ni nk menyental baju.. hahahah (nmpk sgt ler aku ni bg mcm2 alasan kan…. Tapi mmg wei! Serius kalo xde pembantu sorang ni… bole sakit2 bdn aku.. uhuhuhuhu)
· Opss!! Dh jauh dh ni, JOM! Sambung yang tadi… hurmmmm… mesti tgk hidangan kat bwh tue ada macam2 perasaan kan… hehehe, tu nunu x mau nk teka… pandai2 la.. eheh.. menu ni ialah ‘NASI UJAN PANAS’.. sabtu (21 FEBRUARI 2009) yang dimasak oleh CHEF NUNU (chef ker aku ni….? Hanya bakal CIK SOMI jer yg tau nnti rasanyer camner…. ahahahha) bertungkus lumus sy cube memasak bagi sedap.. hehehe.. saper2 nk rasa menu nie nnti.. tunggu la yer saya ada masa free… ahahahhha…
** sgt menggiurkan…. Fuh!!

--> hidangan yang siap sedia tuk dimakan. --> tidak sampai 5 saat...

--> ayam masak merah (huhu, masih panas) --> acar timun lobak

--> inilah dia 'NASI UJAN PANAS' yang belum digaulkan lagi supaya menjadi warna-warni..

2 comments:

MAS said...

weh.. sedapnya... nak try jugak arr.. bagi ar resepi ngan lauk skali.... beras tue guna beras pe weh? basmathi?

azilahaziQ said...

iyo ko ekau masak ni...nasi ujan ribut tak publish lagi ke..ngidam dah ni..

BIRTHDAY IRDINA QAISARA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BIRTHDAY IRSALINA QISYA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers