KLIK DISINI

Thursday, May 20, 2010

tikam dari belakang [part II]

smpi ke hari ni....
nunu masih x sangka org yg betul2 didpn mata,
ari2 selalu ngadap..
bole citer segala2 kt org apa yg nunu dh buat..
ko gaduh mcmana sekalipun ker..
ko bercakaran ker apa ker..
ko nk bergusti -WWF ker....
perlu mengadu n org ker?
nk tunjuk salah aku sorang...
salah ko... ko nk tutup la..
org keliling cr aku..
toucher aku..
perli aku..
nk ngajar aku mcmana jd org yg baik..
patut la selama ni aku rasa tertekan sgt.
sbb org dh salah anggap n pandang serong tentang perangai aku...
ckp aku ni isteri kurang ajar/menantu biadap n mertua...

elok sgt la tu bercerita tentang nunu..
walhal bukak kesalahan n pekung sendiri..
sgt2 nunu kecewa sebenar nyer..
sejak 2 menjak lepas nunu kena toucher n org tgh..
mmg hancur hati nunu..
siap kata ko ni mak bapak x ajar ker hormat org tua.. bla.. bla.. bla..
apa yg nunu buat hanya lah mendiamkan diri kerana x nk memanjang kan cerita..
tp x per la...
org bole nmpk kesalahan nunu...
nunu hanya bole menangis.. menangis dan menangis...
tapi sampai biler..
masalah ni x akan selesai..

itu bukan kesalahan tapi itu punca kenapa nunu jd mcm tue..
ada sbb kenapa aku jd mcm tu....
bile jd org tgh ni...
jgn pandai nk nmpk salah org..
TANYA dulu, SELIDIK dulu..
baru toucher..
sbb tu selama ni nunu amik pendekatan mendiamkan diri...
buat per nk kecoh2 n org hal rumahtangga sendiri n sedara-mara..
selama ni nunu nk settle down..
rupenyer org tu sendiri tikam nunu dr belakang..
apa yg kurang ker apa yg lebih ker..
perlu ker citer n org satu-persatu aku buat..
SEMUA SALAH AKU...?

igt lepas bersalin ari tu..
kire dh insaf la masing2..
tapi menjadi2...
lepas 2 ari bersalin..
saja nk buat aku kena marah n nurse..
x tau la nk ckp per..
sanggup buat aku mcm nie..
terkilan di hati...

aku harap ujung minggu ni dpt la selesaikan masalah ni..
cukup2 tertekan...
minggu lepas dh jumpa kaunselor..
sbb idup nunu dh tertekan sgt2..
dh fikir mcm2..
sib baik igt TUHAN n anak..
kalo x ...
x tau la..

dlm pantang x yah ckp la..
kalo x kuat rasa diri aku ni leh meroyan...
huhuhu..
aku x tau kenapa la 'ORG-ORG' tu suka cari pasal n aku..
nk tunjuk dia hebat..
ikut telunjuk dia..
mcm lembu kena cucuk idung..
sorry la...
silap kenal aku ni....

7 comments:

ezey said...

x tau nk komen apa ngan org macam ni bila org yang kita harap dapat menyokong koita menikam dari belakang...

kalau nk suh nunu ckp dr hati ke hati..mesti dah byk kali buat kan...

sabra byk2 nunu...

I want to lose weight said...

BACA KISAH KO NI...

Aku cam dah leh agak sapa...

Baca pun dah sakit hati..
Apa lagi kalau org tu yg asalnya adalah orang luar yg kita sanggup nak berkongsi hidup susah payah sampai hujung nyawa...

Takpe.. sabar jelah..

Kadang2 kita marahkan hujan masa tengah panas..
Mana tau lepas tu..
Rupanya ada pelangi yg sangat cantik..

MaMa QaiSaRa a.k.a nUnU said...

kak ezey & kak zalia:

tu la pasal...
ikut kan hati mmg dh sakit sgt2..
x sangka dia bole buat mcm tu..
tp nunu buat pendekatan bersabar dgn apa yg berlaku..
selagi bole bersabar..

cuma x sangka mende ni leh jd larat...
mungkin tuhan nk menguji nunu sejauh ni..
tp entah la..
hati sedikit sudah tawar..

berbincang dh banyak kali..
tp buat lagi n lagi...
yg nunu leh buat hanya mendiamkan diri..

tapi hati tetap terkilan..
dh rasa suasana tu x mcm dulu..
bile dh tau kebenaran nyer...

azrin said...

sabar byk2..insyaAllah ade hikmah disebalik semua ni..Allah takkn menguji hambanye yg tak mampu tuk menahan ujian-Nya...Nunu mampu..insyaAllah...mudah2an Allah permudahkan semuanye...amiinn..

Mamma said...

harap ko besabar nunu..
tuhan menguji hambanya..

MaMa QaiSaRa a.k.a nUnU said...

kak rin: tq di atas sokongan kawan2 yang lain jua....

MaMa QaiSaRa a.k.a nUnU said...

kak zamila: yup.... bersabar separuh dr iman.. huhuhuh.. masih boleh lagi bersabar...

BIRTHDAY IRDINA QAISARA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BIRTHDAY IRSALINA QISYA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers