FOLLOWERS

KLIK DISINI

Wednesday, March 27, 2013

kenapa sampai jadi begini....?

ya Allah......
td tgk ada org share kt FB pasal org hutan..
igtkan kenapa....
rupe2 nyer gara2 org hutan ni kelaparan dan curi makanan di kebun org...
dibakar smpi mcm ni sekali...
dia makhluk tuhan...
tumbuhan atau tanaman yg ditanam pun milik tuhan....
gara2 manusia jugak la rakus byk nk buat pembangunan..
habis pokok tempat berlindung dan makanan untuk binatang tiada..
kalo kite sendiri x dpt makan..
pastu gi curi makanan....
org bakar gara2 mencuri......

entah la..
x terkata...
kesian sungguh binatang ni yg x tau apa2...
hanya pikir nk makan jer..
akal tentu2 la xde..
kalo dia bole berpikir mencuri makanan akan terima padah..
dh tentu dia x buat..
tp binatang kan..........!




kalo dh tau orang hutan ni mencuri makanan kat kebun..
g la report kt bahagian zoo ker.. mana2 tempat yg bole mengadu..
suh tangkap org hutan ni letak kt zoo ka apa ka kan...
kurang2 dpt la makanan kt zoo...
jgn la amik tindakan sendiri...
binatang tu pun nk hidup gak.....
mcm tu sekali pemikiran manusia yg diberi akal....
bole lagi berfikir.... binatang bole berfikir ker????
pikir nk bakar sbb binatang tu mencuri makanan..
kalo dia bole pikir...
belum tentu dia nk mencuri....

#geramdgnmanusiaygentahmanaakalfikiran

1 comment:

watyz said...

manusia skrg kejam kan... :(
sian dia.. dh la lapar kena bakar pulak... :(

BIRTHDAY IRDINA QAISARA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BIRTHDAY IRSALINA QISYA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers