FOLLOWERS

KLIK DISINI

Tuesday, December 13, 2011

Tersentuh hati saya.........

huhuh..
sgt2 terharu jiwa ai ari ni...
td masa blk umah mak..
nk lunch.. (seperti hari2 biasa juga...)

lps dh selesai makan..
selalu nyer ayah ada sekali...
tp ari ni dia sibuk plak anta borang 1 malaysia kt sekolah..
sbb wakil LHDN turun ke sana..

jd nyer..
kami-kami ni kat umah..
mkn ler ..
mak, kak ngah, zakwan, saya, dgn anak (Qaisara)
x lama dh selesai mkn-mkn tu..
ayah blk la..
so, lpk2 la kt luar tgk TV bagai..

plak2 anak-anak berdua tu nk susu dgn Ribena..
mama g la btkan tuk anak berdua..
dlm masa yg sama gak..
sementara ayah duk lepak2 baca paper....
dia panggil adik yg no.2 tu ~ kak ngah..

suh buang selumbar kt ibu jari kanan ...
plak2 bkn selumbar kayu...
tp selumbar pelepah sawit..

huhuhu..
mmg kalo pelepah sawit ni bisa gak wei..
huhu..
ayah dh kata dia rasa jari nyer dh berdenyut2..
adik plak..(kak ngah)
dr mula dia bt x kuar2 plak selumbar tu..
dh guna kepit kuku pun x lepas gak..

lps dh siap nunu btkan susu anak tadi..
last2 nunu pi tgk..

aiyo..
besa gak la selumbar tu masuk kt ibu jari ayah..
last2 nunu pun apa lagi..
tgk adik tkn2 x jd apa pun..
sbb dia takutkan darah..

nunu tekan la..
tp xde la sekuat hati..
baca selawat 3 kali..
tekan slow2..
mmg time tu darah pun kuar..
tp x byk mana pun...

last2 keluar gak selumbar tu..
huhu..
tersentuh hati sy tau..
walaupun luka sekecil tu..
tp mmg sakit gak la ..
lagi2 bile tgk ayah sendiri yg kena..
dan duk menahan sakit...
kalo kite sendiri kena selumbar kayu biasa pun..
bole thn gak la sakit kan...

rasa nk nagis pun ada..
huhu..
bkn pe.. bile tgk mak ayah dh makin berusia ni kan..

nk jaga derang lebih..
nk bg perhatian lebih..


2 comments:

MaryaYusof said...

Salam,
Teringat ms arwah abah saya masih hidup...sylah tukang buang kuku die, cabut uban die...& mcm2 la...skrg ni, buat kat suami n anak pulak... selagi mereka masih ade kena hargai & syg lebih pd dorang ni ;)

MaMa QaiSaRa a.k.a nunu said...

salam kak...
tq ziarahblog nunu...

yup..
tu la yg nunu rasai skrang ni...
hargai masa bersama... huhu

BIRTHDAY IRDINA QAISARA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BIRTHDAY IRSALINA QISYA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers