KLIK DISINI

Monday, December 20, 2010

Cuti + tragedi

arini kena cuti..
anak demam panas malam tadi..
huhu..
tp mlm td mmg traggedi betul..
sbb..
anak tersedak susu...
x sedar kan diri..
ya! allah..
time tu dh gigil2..
tgk anak mcm tu..
mcm lemas..
BIRU terus muka dia..
x sedar..
x gerak apa2..
panggil pun xde respon...
luluh nyer hati aku mlm td....

hampir x da nyawa anak aku mlm td..
selalu mmg sebelum tido
anak akan minum susu..
tp entah mana silap nyer mlm td....
baru menghisap botol..
sekali...
mcm nk termuntah..
sekali x leh kuar.
pastu..

mcm nk kena sawan plak..
mcm tersentap2 bdn dia...
mata terbeliak...
time tu mak kata dia nk muntah..
sekali mata anak dh buntang2..
lagi la aku duk terjerit2 panggil ayah...
suh bwk g hospital...
terus muka anak nunu dh biru2...
subhanallah..
luluh hati tgk anak time tu..
nk pengsan aku time tu tgk anak x bg respon apa....

terkejut..!

cepat2 bawak g hospital...
masa on the way nk smpi..
nunu nk jerit2 pun x bole..
masih igt tuhan lagi..
baca la ayat kursi ke apa kt anak..
mudah2an dpt diselamatkan..
aku dh nangis2 time pangku anak masa ni..
x leh nk kata apa dh..
duk panggil2...
qaisara.... qaisara... bgn sayang...
bgn...
ya! allah..
anak x bg respon apa..
mata duk terbeliak time ni...
aku duk x abis2 baca ayat kursi + mengucap panjang..
huhu...
time ni aku rasa nk tukar nyawa dgn anak aku..

sentap jiwa aku masa ni..
hubby x do plak n aku..
sbb kebetulan nunu blk kg mak..
x sangka mende nk jd mcm ni..

dlm 10 minit gak la..
dlm perjalanan ke hospital
duk panggil2..
duk tepuk2 belakang anak..
sekali dia terbatuk + nangis2...
huhuhu..
syahdu rasa nyer...

ya! allah..
selamat kan la anak aku....

sekali smpi hospital..
dia duk nangis2..
muka dh x biru lagi...
dh ada respon...
sib baik la bdn x kejang..
paling takut tibe2 kena sawan tarik...
kebetulan qaisara ptg tu dpt demam...

doc suh masuk dlm dulu..
cek suhu bdn..
cek tekanan darah
sib baik dh o.k...
tunggu dlm sejam gak la..
nk turun kan suhu panas dia..
38.5 darjah celsius..
lepas sejam - 36.8 darjah celsius...
misi duk bg ubt bontot...

mmg betul2 mlm td menguji ketabahan aku sbg mama..
sgt riso...
hancur luluh hati tgk anak dh jadi biru...
x bg apa2 respon...

ya! allah..
panjangkan la umur anak aku.....



No comments:

BIRTHDAY IRDINA QAISARA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BIRTHDAY IRSALINA QISYA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers