FOLLOWERS

KLIK DISINI

Thursday, May 17, 2012

bile ayah adalah PESARA TENTERA......

maybe ramai x tau kan...
nunu ni kire anak PESARA TENTERA....
hahaha...
life anak tentera sgt jauh beza..
nak.. nak .. plak seorang AYAH YANG TEGAS...
dh mcm kami ni duduk dlm kem tentera plak...
hihihi...
masa kami kecik-kecik dulu.
teringat kenangan asik berpindah sana & sini...
mula-mula duk kt Sarawak,
Kem Penrissen, Serian..
sekolah la kt sana...
duduk kt situ hampir 8 tahun gak la...
kecian n mak...
kami x pernah beraya blk kg kt semenanjung....
selama duduk di Sarawak..
almaklum saja.. semua tu perlukan kos...
tp x per...
lps 8 thn kami duk sana..
kena blk semenanjung plak...
tp kami dua beradik di hantar ke Kg Jemapoh, Negeri Sembilan..
mak, ayah n adik dua org yg belum sekolah duk kt Kajang...
x pernah berpisah n ayah n mak..
pastu kena pandai la berdikari sendirik..
walaupun dlm masa yg sama kami dijaga dgn nenek..
kemain nakal kami masa tu..
masyaAllah... hanya tuhan yg tau perangai kami waktu nenek yg menjaga..
hahahahhaha..
bile dipikir-pikir sgt-sgt lucu..
tp itu la kenangan.........
dan baru-baru ini..
ayah dijemput untuk hadir ke reunion angkatan tentera semboyan...
lama dh dia x jumpa kengkawan lama yg dh bersara dan masih berkhidmat..
nunu bkn tau sgt tugas-tugas ayah sebagai askar.
yg tau bile time ayah blk rumah pakai baju tentera...
tu jer..
tp bile ayah dh bersara dari askar..
baru tau apa tugas dia..
huhuhu..
menggerunkan....
patut la kdg-kdg kt umah pun mcm tu...
huhuhuu...

satu kisah yg pernah ayah cerita...
dia pernah denda anak-anak buah dia.. (dulu pelajar ATMA)
berkawat kelambu......
gara-gara tido kt asrama x pakai kelambu....
mlm-mlm bt sportcek..
mmg kena la..
lari kt padang sasar entah baper pusingan bersama kelambu...
huhuhuhu.....
bg peringatan kt anak2  buah..
itu dulu laaa...
huhuhuhu

kalo anak-anak dia mcm tu dia bt...??
oh! naya kami...
hikhikhik...
kenangan dan pengalaman....

ayah bersara pun last pangkat dia PEGAWAI WARAN 11

 reunion ni bt bkn MAC.. hihi.. baru nk tepek.... salah satu tempat yg depa bt reunion...

 lambang semboyan..... menjadi kemegahan tempat ayah nunu bekerja dulu..

 slogan - " PANTAS & PASTI "
(anak-anak pun jd kena ikut slogan tu jugak.... kalo x...? nasib la... hahhahaha)

on the way nk ke majlis tersebut, kena jalan kaki sikit....
yg ikut masa ni pun adik..
ikut kan nunu pun nk ikut gak..
tp memandangkan anak-anak mama kena angkut sendirian..
x jadi laa..
hahahhahahaha...


kenangan manis sebenar nyer bile ayah dh bersara.....
peluang bekerja ke negeri org..
berpindah sana sini...
demi mencari rezeki...
mak nunu x kerja... jd surirumah sepenuh masa...

nunu mcm x kuat la kot kalo nk berhijrah ke negeri org dgn ekonomi mcm ni..
huhuhu..
entah la... byk cabaran dan dugaan nyer..
hikhikhik....
tapi semua tu adalah kenangan manis bersama waktu kami kekecik dulu.......

No comments:

BIRTHDAY IRDINA QAISARA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BIRTHDAY IRSALINA QISYA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers