FOLLOWERS

KLIK DISINI

Tuesday, May 10, 2011

etika bile hidup berjiran.....

bile duk umah sewa ni..
mcm2 gelagat jiran yg kami jumpa..
hehehe..

skrang ni dgn kami jarang2 ada kt umah..
sbb nunu ngah sarat pregnant..
so, duk stanby jer la kt umah mak ayah..
senang anak tinggal nnti n mak bile nk g sepital...
ikut mood kdg2 kalo dh lama x lik umah...
baru la kami g jenguk umah..

bile dh jarang lik n jenguk umah..
mula la kt tepi umah tu dh menjalar jer..
panjang rumput..
hahahah..
 nasib ler kamoo rumput......
tp sebelum nk cuti panjang ni..

suh hubby panggil kawan dia arr mesin rumput..
kasi pendek itu rumput..
lepas tu kena racun..
kasi tahan lama x naik..
heheh..

dan nk dijadikan cerita..
hurmm..
byk khazanah2 yg tersembunyi disebalik rumput2 td tue..
mana x nyer...

  • seluar dalam
  • kain batik
  • bola
  • baju
  • mainan budak2
singgah masuk ke dalam rumah kami..
ni gara2 jiran jugak la..
nk kata xde akal....?
rasa nyer masih berakal..

nunu xde nk marah derang depan2..
x suka..
sbb kite pun jaga dan hormat mereka..
sbb kami pun nk duk lama jugak kan..
( x mo gaduh2......)
tp dlm masa yg sama..

kena la sama2 saling menghormati..
ni x..
pagar ko... pagar aku..
pagar aku.. pagar aku..

mana la seluar dlm n baju x termasuk kt umah kami...?
pagar kami tu dijadikan sasaran sebagai buat ampai baju..
x kire la..
kami ada ker x kt umah tu...
sbb rumah yg kiteorg duduk tu corner lot..
pagar dawai hijo..
agak2 la kan...
kalo x byk kali guna pagar tu sbg ampaian..
lama2 leh runtuh...
huhu

sabo jer la..
ni dh jmpa byk khazanah kt dlm pun..
masih x serik2...
tu sbb kenapa kami jarang2 nk potong rumput kt umah....
sbb skrang ni yg byk tumbuh pokok SEMALU..
yg tajam2...
jadinyer depa ssh la sikit nk amik brg2 yg TERMASUK dlm umah kami tu...

mana la etika derang hidup berjiran...
hurmm..
nk di tegur payah..
kang kite yg kena blk...

" awok tu duk umah sewa jer menumpang.... gaya berlagak mcm duk umah beli sendirik "

(kan dh jd gaya usop wilcha!!!)

** mmg la duk umah sewa jer.. tp amanah org ler jaga umah tu sekali... aduhai......

No comments:

BIRTHDAY IRDINA QAISARA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BIRTHDAY IRSALINA QISYA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers